Cum transferati pattern-urile?

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Vin Noi 20, 2009 1:41 am

Acum vreo 3 ani cand m-am re-apucat de traforaj dupa o pauza de mai bine de 25 de ani am profitat si de cantitatea de informatii cu care ne ajuta Internetul si am fost placut surprins de unele tehnici, stupefiat de amploarea acestui hobby prin alte parti si deprimat de accesul local la resurse comparat cu altii.
O tehnica extrem de utila este legata de transferul modelelor (pattern-uri) pe placaj. Indigoul nu mai e la fel de frecvent ca pe vremuri, nu toti ne-am nascut artisti si la desen, deci ce se poate face? Pai americanii practici listeaza modelul la scara dorita, pulverizeaza adeziv special pentru acest scop Rolling Eyes pe placaj, aplica foaia pe placaj si lasa adezivul sa se usuce, taie direct prin hartie (se mai reduc si bavurile un pic) apoi spala hartia cu apa cand totul este gata. Cu avantajul contrastului perfect negru-pe-alb la taiere.
Aceasta este metoda pe care-o folosesc, cu modificarea ca-n lipsa de adeziv special pentru hobbisti folosesc adeziv solid, pentru hartie, din cel in forma de tub. Trebuie aplicat pe lemn, nu pe hartie - hartia se deformeaza cand o uda lipiciul - si hartia aplicata uniform, eventual apasata cu o rola. Rezultatele sunt excelente.
Ceva precautie este necesara la dezlipire, pentru a nu uda mai mult decat trebuie un placaj care-ar putea fi deteriorat de apa daca se umfla.
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  cardaluc la data de Vin Noi 20, 2009 8:03 am

Eu folosesc in locul lipiciului silicon sanitar. Se aplica usor, nu se inmoaie foaia, nu se increteste, si la sfarsit se dezlipeste foarte usor. Asta am folosit de la inceput - aveam nevoie sa lipesc foaia si aveam siliconul langa mine, am inercat si sunt multumit. Numai silicon o sa folosesc cand am ceva de traforat.

Cardaluc
avatar
cardaluc

Mesaje : 174
Puncte : 227
Data de inscriere : 06/10/2009
Varsta : 36
Localizare : Iasi

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Admin la data de Vin Noi 20, 2009 11:19 am

Interesant, nu m-am gandit la silicon, dar o sa-l folosesc pentru un viitor proiect unde modeluol este pe hartie A3. Eu folosesc hartie autoadeziva A4. Este ca si hartia pentru etichete, doar ca nu este taiata.
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 509
Puncte : 815
Data de inscriere : 16/09/2009
Varsta : 48
Localizare : Bocsa - jud. Caras-Severin

Vezi profilul utilizatorului http://www.traforaj.ro

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Lun Noi 23, 2009 5:37 am

Huh? Si siliconul adera mai bine la hartie decat la placaj? Interesant, poate n-ar fi rau sa incerc. Totusi as zice ca solutia cu adeziv pentru hartie e mult mai inodora...
Totusi in weekend am patit-o, cu un alt cos asemanator cu cel din poze dar cu elemente mult mai suple. La udare (si la unele piese chiar si inainte) cateva straturi de furnir s-au delaminat, si-am facut munca de chirurg ca sa le pun la loc. Poate si panza era cu dinti prea mari. Apropo, ce diametru de burghiu recomandati pentru gauri "chiar pe linie"?
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Admin la data de Lun Noi 23, 2009 6:15 am

Diever, eu folosesc burghie de 1,5mm, asta pentru ca folosesc panze nr.0.
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 509
Puncte : 815
Data de inscriere : 16/09/2009
Varsta : 48
Localizare : Bocsa - jud. Caras-Severin

Vezi profilul utilizatorului http://www.traforaj.ro

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  adrian la data de Lun Noi 23, 2009 6:28 am

Diever....putin mai gros decat panza lol! Eu transform desenul cand nu am alta solutie.
avatar
adrian

Mesaje : 633
Puncte : 870
Data de inscriere : 21/09/2009
Varsta : 54
Localizare : Satu Mare

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Avram Dan la data de Lun Noi 23, 2009 7:25 am

am incercar deja sa transfer un model de traforaj pe placaj folosind siliconul sanitar;l-am lasat citeva ore sa adere la ambele suprafete ,apoi am inceput sa-l traforez;dupa mine este foarte bun si nu se deslipeste cind traforezi . Cind ai terminat modelul se indeparteaza foarte usor .

Avram Dan
Moderator

Mesaje : 194
Puncte : 421
Data de inscriere : 02/10/2009
Varsta : 51
Localizare : baiut-maramures

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Lun Noi 23, 2009 8:28 am

Am facut rost de burghie de 0.7 si 0.8, sunt curios daca reusesc sa gauresc placaj tare de 10 mm fara sa le rup (sunt imprumutate). Cum ar fi dau gaura exact pe linie, decupez conturul si ma aleg cu conturul exterior al unei piese si conturul exterior al alteia, deci nu am un deseu in care sa amplasez gaura de 1.5 (cum faceam pana acum). Am folosit burghiu de 1 mm (poate parea mic) dar cand contururile sunt la 5 mm distanta gaura aia strica efectul. Urati-mi noroc! Nu ma bazez pe el, dar s-ar putea sa am nevoie de toata bafta neutilizata in momentul asta. Smile
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Dum Ian 24, 2010 11:31 pm

Sunt pe cale sa trec si eu la silicon (cam ca vedetele feminine din Romania Smile ) dupa ce la ultima lucrare/test, o inscriptie cu elemente mai delicate, adezivul stick m-a deceptionat rau de tot. Nu e numai adezivul de vina - l-am uitat deschis cateva ore si s-a cam intarit, iar la aplicare se aplica prea gros, butucanos de-a binelea - dar la spalare portiuni variate din placaj s-au delaminat sau s-au indoit; le-am reparat, dar am hotarat ca imi ajunge. Ieri am lipit un model/test cu spirale cu silicon, azi cand ajung acasa incerc sa-l tai.
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  adrian la data de Lun Ian 25, 2010 12:22 am

Si eu ,am trecut pe silicon si sant foarte multumit .Cred ca, lui Cardaluc trebuie sa-i multumesc ,parca el a fost cu idea.
avatar
adrian

Mesaje : 633
Puncte : 870
Data de inscriere : 21/09/2009
Varsta : 54
Localizare : Satu Mare

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Admin la data de Lun Ian 25, 2010 12:31 am

Dupa cum am mai spus eu folosesc hartie autoadeziva; se dezlipeste usor dupa terminarea lucrarii si nu ramane nici o urma. Merita sa incercati.
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 509
Puncte : 815
Data de inscriere : 16/09/2009
Varsta : 48
Localizare : Bocsa - jud. Caras-Severin

Vezi profilul utilizatorului http://www.traforaj.ro

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Avram Dan la data de Lun Ian 25, 2010 12:45 pm

Daca ai de traforat mai multe bucati de modele identice se pot suprapune si lipi cu silicon sanitar.Eu am procedat astfel,iar la dezlipire am folosit o lama de cutter.Se dezlipesc mai usor daca sint finisate suprafetele inainte de aplicarea siliconului sanitar.

Avram Dan
Moderator

Mesaje : 194
Puncte : 421
Data de inscriere : 02/10/2009
Varsta : 51
Localizare : baiut-maramures

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Lun Ian 25, 2010 11:27 pm

Cred ca ori am pus prea putin silicon (l-am intins cu o racleta din plastic) ori trebuia sa-l aplic pe hartie nu pe placaj, ori trebuia sa uleiez sau ceruiesc placajul. Ieri am decupat ceva, o spirala care parca nu se mai termina, si la final nici hartia nici siliconul nu se prea dadeau duse. Pana la urma am jupuit hartia (din timp in timp se mai rupea si trebuia sa scot ghearele la ea) dar siliconul se duce tare greu, in bucati mici, prin frictiune cu degetul. Mai e ceva de stiut la acest procedeu, cardaluc, sau trebuie sa avem bafta? Smile
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  cardaluc la data de Mar Ian 26, 2010 7:20 am

Salut Diever!
Nici eu nu am prea mare experienta cu siliconul, l-am folosit si, pe unele tipuri de placaj nu se dezlipeste. Problema e ce fel de placaj folosesti. De exemplu am incercat pe OSB sau cam asa ceva se numeste si nu se dezlipeste deloc. Am incercat in fel si chip sa-l dezlipesc si nu merge.
Eu cand incep o lucrare noua pun silicon pe placaj si il intind cu degetul (chiar daca are un miros ingrozitor), am incercat si eu cu o racleta si nu a fost intins bine, prin urmare hartia cu modelul a fost putin sifonata (era ondulata) . Stratul de silicon eu il pun destul de consistent, nu stiu sa apreciez dar sa fie un strat (cred 2-3 mm ) cat mai uniform. Dupa ce il intind si pun modelul (asta fac cu o seara inainte) il las pana dimineatza sa se preseze sub ceva greu. Dupa taiere dezlipesc modelul intr-un colt si trag incetisor pana se dezlipeste si siliconul si la mine merge destul de repede. Sa zic 1 minut la o lucrare de 30x30 cm. Daca as vrea cred ca pot scoate modelul de hartie cu tot cu silicon fara sa-l rup. Daca stratul e foarte subtire, asa cum ai zis tu, iti ia mai mult timp, "prin frictiune cu degetul" . Se dezlipeste bucatele mici.
Eu nu folosesc nimic in afara de silicon - nici ulei, nici ceara .
Cam asta e cu siliconul. Daca mai sunt intrebari, ma gasesti aici. Smile

Cardaluc
avatar
cardaluc

Mesaje : 174
Puncte : 227
Data de inscriere : 06/10/2009
Varsta : 36
Localizare : Iasi

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Mar Ian 26, 2010 8:09 am

Salut cardaluc, multumesc pentru lamuriri. Precis ca firea mea cumpatata Smile m-a facut sa pun silicon prea putin si din cauza asta se dezlipeste greu. Oricum siliconul bine intarit e groaznic de greu de curatat de pe unele suprafete, am studiat chestia asta cu experti in domeniu (unele placi de electronice se acopera cu pelicule, inclusiv siliconice). Expertii mi-au spus ca acoperirile siliconice si epoxidice trebuie sa iasa perfecte din prima, pentru ca nu se mai pot curata. Substante exista, dar dizolva si placa cu componente, nu numai acoperirea Smile. Voi testa de-acum incolo aderenta pe o bucata de deseu. Ma fandesc ca daca placajul este lacuit inainte de taiere ar trebui sa se dezlipeasca mai bine (dar lacuirea respectiva nu poate fi cea definitiva, se mai zgarie in timpul taierii).
Caut in continuare solutia optima. Tot imi spun ca trebuie sa-mi fac timp si sa intru in magazinul cu materiale pentru artisti, poate gasesc adeziv spray (pe site-urile straine cam pe acolo trebuia cautat articolul).
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  cardaluc la data de Mar Ian 26, 2010 8:23 am

Adeziv spray am gasit prin magazinele mari cu instalatii, etc gen Baumax, Dedeman, etc. Nu am cumparat pentru ca e aceeasi problema - cu il dezlipesc. In afara au si spray pentru dezlipire care la noi ... nu prea este. Poate o sa cumpar si eu unul sa vad cum e.

Cardaluc
avatar
cardaluc

Mesaje : 174
Puncte : 227
Data de inscriere : 06/10/2009
Varsta : 36
Localizare : Iasi

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  adrian la data de Mar Ian 26, 2010 8:34 am

Cred ca despre siliconul sanitar, vorbim aici transparent,gumos si cu miros de otet,acesta trebuie sa vina jos ,tocmai pentru ca este gumos.Am precizat, pentru ca sant multe feluri.Se dilueaza cu acetona, sau diluant auto ,asta cat e moale dupa ce polimerizeaza ,nu stiu daca se poate,nu am incercat.
avatar
adrian

Mesaje : 633
Puncte : 870
Data de inscriere : 21/09/2009
Varsta : 54
Localizare : Satu Mare

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Mar Ian 26, 2010 8:45 am

De adezivul spray se zice ca se curata cu "mineral spirits" care ar putea fi diluantul cel mai banal. Se deosebeste de colectia de moda "Indian Spirits" pe care niste colegi de-ai mei o traduceau "Spirtoase Indiene" Smile.
Da, Adrian, de silicon acetic vorbesc, al meu e alb, nu transparent. Transparent folosea socrul meu la lipit 5 geamuri in forma de acvariu, si lipeste asa de bine ca nu l-as recomanda pentru chestii care mai trebuie si demontate. Din ce spuneau expertii exista un solvent bun si dupa ce se intareste: acid fluorhidric What a Face . Dizolva, pe langa silicon, si sticla si in general cam toate materialele curente. Mai bine te feresti de el.
Voi incerca sa aplic siliconul pe foaie, nu pe placaj, tot cu racleta (deformatie profesionala) si sa-l las 10 minute inainte sa-l pun pe placaj. Fac un studiu, poate iese ceva.
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  manubebelu la data de Vin Ian 29, 2010 2:06 am

eu tot cu silicon transparent lipesc patternul de hirtie pe placaj si se curata prin slefuire foarte bine
avatar
manubebelu

Mesaje : 53
Puncte : 91
Data de inscriere : 05/11/2009
Varsta : 49
Localizare : dolj

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Sam Ian 30, 2010 9:38 am

Ai dreptate, s-a curatat prin slefuire (pana la urma) dar ma lipseam bucuros de sportul asta mai ales ca modelul era foarte elastic si riscam sa il deteriorez. Am intreprins studiul de care vorbeam si, deocamdata, am constatat rezultate bune cu silicon intins in strat foatre subtire pe hartie (nu pe placaj), lasat 10 minute la aer si doar dupa aceea aplicat pe placaj. Se tinea foarte bine si la dezlipire tot siliconul a ramas pe hartie.
Alte doua probe au fost una similara, cu timpul de priza scurtat la 5 minute, si o aplicare cum se spune mai sus, silicon gros de vreun milimetru pus pe placaj si hartia pusa deasupra. Vad maine rezultatele.
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Mar Feb 02, 2010 12:58 am

OK, am facut un studiu DoE (Design of Experiment) si am stabilit ca ambele metode merg. Se poate pune siliconul direct pe placaj si intinde cu racleta, dar sa fie gros de macar 0.5 mm, se desprinde bine, lasa lemnul curat (mai curata si eventuala murdarie/praf) si tot siliconul ramane pe hartie. Cealalta metoda a fost sa pun siliconul pe hartie in strat foarte subtire, sa astept 5 minute intr-un caz si zece minute in al doilea si sa le aplic pe placaj - s-au desprins mai usor decat in cazul siliconului aplicat pe lemn, ceea ce poate fi util la patternuri delicate, iar aderenta a fost foarte buna inainte de dezlipire. Siliconul fiind vascos nu "uda" hartia incat sa o deformeze (cum fac unii adezivi pe baza de apa sau solventi) deci patternurile cu pretentii geometrice si dimensionale sunt in siguranta.
Pentru patternuri de dimensiuni mari apreciez ca e o metoda mai buna decat hartia autoadeziva, care e mai greu de gasit si mai scumpa la dimensiuni mari. De asemenea nu m-am impacat niciodata cu tiparirea pe autoadezive, imprimantele laser incalzesc destul de tare hartia si mi s-a intamplat sa se piarda sincronizarea intre tiparire si avansul hartiei - ceea ce strica desenul si genereaza tot felul de duritati de limbaj.
Cardaluc, multumesc mult pentru aceasta solutie care nu implica udarea-spalarea modelului dupa taiere, care spalare deja mi-a creat probleme serioase.
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Dum Apr 15, 2012 9:33 pm

Victorie!!! Dupa lupte seculare am pus mana pe spray-ul perfect pentru aplicat patternuri. Am mai gasit in cateva locuri spray adeziv, dar tot timpul era din cel permanent, si nu aveam de gand sa adorm slefuind. Asta pe care l-am gasit este "2 in 1", si permanent si temporar, difera metoda de aplicare.
E facut de Bison , se cheama "Colla Spray" sau cam asa ceva, si l-am gasit la Baumax dar ar trebui sa fie si-n alte locuri - sau poate chiar functioneaza metoda si la alte spray-uri adezive trecute ca permanente. Pentru lipire permanenta se pulverizeaza AMBELE suprafete, se usuca 10 minute si apoi se aplica. Pentru temporar se pulverizeaza NUMAI suprafata care se indeparteaza (cea pe care trebuie sa ramana lipiciul, adica hartia), se usuca 20 de minute, si apoi se aplica. De fapt cam asta e spilul si la silicon, si acolo te alegi cu rezultate variabile daca nu dai pe hartie si nu astepti un pic inainte de aplicare.
Am incercat deja si functioneaza - materialul era taiat cam la limita si patternul s-a dus in afara, l-am dezlipit, repozitionat si a stat linistit acolo 3 ore pana am terminat de taiat (va las sa ghiciti din 3 incercari CE anume am taiat Smile ). Dupa taiere s-a dezlipit cam ca o eticheta adeziva, fara sa lase reziduu pe lemn, fara sa necesite vreun solvent, iar hartia era inca adeziva, as fi putut (teoretic) sa o lipesc pe alt material si sa mai tai odata, sau chiar de mai multe ori.
Cateva precizari care ar putea fi dezavantaje:
- nu e chiar ieftin, la 60 de lei, dar are totusi 500 ml, va tine o vreme;
- intervalul de 20 de minute, dar nici siliconul nu il poti taia char imediat - risti sa termini prea repede, siliconul sa nu se fi intarit si sa fie delicata indepartarea hartiei. Zilele astea am taiat niste iepuri by Steve Good, dura cel mult o ora, si ce folos? Tot nu puteam finisa inainte sa se usuce siliconul;
- solventul are un miros criminal, e obligatoriu de folosit in spatiu aerisit (balcon deschis sau exterior), altfel e gazare curata.
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  bame la data de Mar Apr 17, 2012 12:25 am

Au fost doua precizari ale administratorului site-ului pe care probabil nu le-ati remarcat: hartie A4 autoadeziva- usor de printat, de aplicat, de dezlipit, nu lasa reziduuri si aproximativ 45 lei 100 de coli la aproape orice papetarie. In cazul in care deasupra o protejati cu scoth (scoci cum s-o fi scriind) lat, chiar ca nu ai probleme la dezlipire.
avatar
bame

Mesaje : 408
Puncte : 577
Data de inscriere : 05/03/2011
Varsta : 62
Localizare : ploiesti

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Diever la data de Mier Apr 18, 2012 8:17 am

Nu, remarcasem postarea respectiva, dar pot spune ca am unele prejudecati referitoare la etichetele autoadezive, bazate pe experiente din trecut. S-a intamplat ca am tiparit ceva ce trebuia sa iasa foarte exact, iar transportul hartiei prin imprimanta n-a iesit cum trebuie si imaginea s-a deformat. Poate am avut ghinion. Ei, acum ca am spray pe asta-l folosesc.
avatar
Diever

Mesaje : 393
Puncte : 442
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  gabyrafa la data de Joi Apr 19, 2012 2:22 am

Eu folosesc lipici de la librari Twisted Evil , si nu trebuie sa stept ore ca sa se lipeasca si nici nu se deslipeste cand traforez. Eu zic sa ii cea mai buna solutie si ieftina! Cool
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Cum transferati pattern-urile?

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum