Sapte dintr-o lovitura

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Diever la data de Joi Dec 02, 2010 9:21 am

Cum multe sectiuni par a fi in moarte clinica va propun o discutie despre taierea in stiva, multipla (daca nu e alt nume romanesc omologat pentru aceasta operatie il validam acum).
Pentru cine n-a mai incercat, taierea in stiva inseamna suprapunerea mai multor bucati de material intr-un pachet si taierea o singura data, urmand ca la final sa se obtina mai multe piese/lucrari practic identice. La prima vedere pare economicos (de acolo vine titlul optimist al topicului) dar ispravi ca ale croitorasului cel viteaz din fratii Grimm au, ca mai totul pe lumea asta, plusuri si minusuri.
Plusuri - este, intr-adevar, perfect posibil sa obtinem piese/lucrari identice dintr-un foc, ceea ce poate fi foarte util de exemplu la ansambluri care contin mai multe piese identice. Taiate separat nu vor iesi complet identice, taierea manuala isi spune cuvantul. De asemenea de multe ori finisarea suprafetelor taiate se poate face tot in stiva.
Minusuri - este necesara o pregatire a materialelor - pre-taiere, asamblare pachet inainte de taiere, demontare pachet dupa taiere si o parte din finisare. Timpul de taiere nu se reduce de atatea ori cate straturi am suprapus - o stiva groasa se taie mai greu decat o placa subtire. Ca sa nu mai zic ca, personal, la traforaj cel mai mult imi place taierea propriu-zisa, iar finisarea ma calca pe nervi - deci de ce as reduce din timpul de distractie? Smile
Taierea in stiva nu se potriveste decat cu lucrul cu masina. Asta e - la taierea manuala nu e posibila mentinerea lamei perpendiculare pe material incat sa iasa piesele identice. Mai mult, aproximatiile de la taierea simpla nu-si au locul. Daca lama se toceste trebuie impins mai tare materialul ca sa poata fi taiat - dar asta duce la devieri, ca lama nu are cum sa fie rigida in plan lateral. Deci cum simtim ca merge greu, cum schimbam lama, altfel lucram cam degeaba.
Pachetul, sau stiva, merita de asemenea o discutie. Trebuie gandita o asamblare care sa tina bine straturile in timpul taierii si chiar dupa, dar care sa se poata demonta fara a distruge ce am creat.
Lucrarile pe care le-am terminat zilele acestea (de taiat) sunt din 4 straturi de placaj, din lemn incert - oricum, fag nu pare. Am taiat dreptunghiuri cat mai identice (lasand spatiu pe toate partile): pe unul am lipit cu silicon (subtire si uniform) modelul, pe celelalte placi foi albe de hartie, aproape la fel de mari ca si placajul (asa au iesit), tot cu silicon, dar pus mai neuniform, cam 50% din suprafata acoperita. Si a iesit un sandvis (sau vreo sase sandvisuri) H-P-H-P-H-P-H-P-H, unde H e hartia si P placajul. Am pus hartie si dedesubt, si bine am facut - efortul de taiere e incomparabil cu taierea normala, de-am facut febra musculara, si am remarcat frecarea mare intre masa si material - daca nu puneam hartie placajul de jos s-ar fi innegrit de la aluminiul mesei. Pachetele, sau stivele, au stat pste noapte la presa - ca sa fie pachete, nu teancuri care vibreaza. Am folosit lama nr. 7, plata, Niqua Top Cut, cu o lama mai fina la detaliile mai precise.
Un aspect placut e ca, la revenirea la taiere normala, parca am 4 maini in loc de doua - ca forta si usurinta in manipularea placajului. Deci, per ansamblu, merita.
avatar
Diever

Mesaje : 394
Puncte : 443
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Darky la data de Joi Dec 02, 2010 10:02 am

Uite aici doua solutii rapide , si cealalta era cu piesele prinse cu scoci de jur imprejur (n-am mai gasit filmuletu) .Daca vrei si ceva dureri de cap uitete si la asta

Darky

Mesaje : 77
Puncte : 95
Data de inscriere : 03/03/2010
Varsta : 42
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  gabyrafa la data de Joi Dec 02, 2010 10:18 am

video-clipurile acestea parca sunt facute sa te descurajeze... Sad
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Admin la data de Joi Dec 02, 2010 10:36 am

Eu personal tai 3 sau 4 modele o data. Placile de placaj le prind cu cuie unele de altele. Cuiele trebuie batute in afara modelului cat mai aproape de margini. Folositi cuie scurte, astfel incat sa nu va incomodeze atunci cand manevrati piesa pe masa de traforat. Foarte important este ca inainte sa verificam ca panza de traforaj sa fie perfect perpendiculara pe masa de traforaj. Verificati acest lucru foarte simplu, cu un echer si o bucata de scandura mai groasa (2cm). Faceti o taietura in scandura si apoi verificati perpendicularitatea; daca nu corespunde ajustati masa de traforaj. Atentie! Nu va incredeti in ceea ce arata indicatorul unghiular al mesei de traforaj. Cam atat ar trebui sa respectati; taierea multipla se poate face cu orice tip de traforaj electric. Personal taiam si manual cate 2 bucati o data, dar e nevoie de foarte multa atentie.
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 509
Puncte : 815
Data de inscriere : 16/09/2009
Varsta : 48
Localizare : Bocsa - jud. Caras-Severin

Vezi profilul utilizatorului http://www.traforaj.ro

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  adrian la data de Joi Dec 02, 2010 12:55 pm

Eu prefer ,in general ,materiale mai groase datorita aspectului 3D, obtinut cu ele.De asemenea stiu ce greu se taie nucul sau stejarul de ex. cand are 20mm .Parerea mea este ca, taierea la pachet mai gros de 12 mm ,e bine de ales doar pentru modele mai simple cu mai putine detalii,asta deoarece odata cu cresterea grosimii trebuiesc panze cu numar mare si mai agresive .
avatar
adrian

Mesaje : 634
Puncte : 871
Data de inscriere : 21/09/2009
Varsta : 54
Localizare : Satu Mare

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  gabyrafa la data de Vin Dec 03, 2010 5:13 am

ce hartie este aceia de a puso pe bucata de lemn?
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  gabyrafa la data de Vin Dec 03, 2010 8:17 am

am aflta ce fel de hartie este...ma scuza-ti ca vam deranjat
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Diever la data de Vin Dec 03, 2010 8:46 am

Am sa incerc si cu cuie, adevarul e ca fara cuie etapa pregatitoare, asa cum am gandit-o eu, chiar dureaza foarte mult. Insa si fixarea e de nota 10.
Despre inclinatia mesei - o verific intotdeauna, cu o bucata mai groasa de lemn. Dar efectul constatat de mine e real: la taierea in material gros cu panza pe cale sa se uzeze ca sa tai trebuie sa impingi. Panza are o sectiune dreptunghiulara, si e mai mult lata decat groasa - deci e mai usor sa se indoaie stanga-dreapta decat inainte- inapoi. Cum noi impingem inainte panza va "flamba" (nu ma refer la arderea lemnului, care de asemenea se mai intampla la curbe stranse) va fi impinsa inspre lateral. Si asta inseamna ca, fara sa vrem, vom taia inclinat cu masa la 90°, dupa gradatie, verificare, boloboc si orice alta metoda. In functie de senaul in care taiem si de directia in care flambeaza lama putem avea pe revers contururi mai apropiate sau mai departate decat pe modelul de pe fata superioara. O lama spirala e probabil sa aiba un comportament diferit, si tin minte ca Florin prefera panzele spirale.
gabyrafa, ma deprimi. Laughing
avatar
Diever

Mesaje : 394
Puncte : 443
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Admin la data de Vin Dec 03, 2010 9:02 am

Intr-adevar, daca folosesti panze drepte, este o problema; eu folosesc doar panze spiralate, care nu au aceasta problema. De vreo 3 ani de zile folosesc doar panze spiralate numarul 2/0, adica foarte subtiri, panze cu care tai pana la 5 placi de placaj o data, adica 20mm. De cele mai multe ori tai doar 3 sau 4 o data, dar se intampla sa tai si 5 o data; spre exemplu de curand am facut ornamente de Craciun si am taiat cate 5 modele o data. In concluzie, panze spiralate, control al inaintarii in taietura din placaj=rezultate excelente garantat. Mai greu este pana te obisnuiesti cu acest tip de panze, dar odata obisnuit nu cred ca vei mai folosi altceva. Ti-o spun eu din experienta; traforez de mic si am incercat toate tipurile de panze. Am vreo 70 de tipuri si am incercat de toate.
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 509
Puncte : 815
Data de inscriere : 16/09/2009
Varsta : 48
Localizare : Bocsa - jud. Caras-Severin

Vezi profilul utilizatorului http://www.traforaj.ro

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  gabyrafa la data de Vin Dec 03, 2010 9:20 am

in ce sens te deprim,Diever? Sad
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  gabyrafa la data de Vin Dec 03, 2010 9:33 am

stiu ca intrebarea asta suna cam banal,dar cum taiati voi mai multe placaje?
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Admin la data de Vin Dec 03, 2010 9:38 am

Tocmai am scris mai sus in acest topic.
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 509
Puncte : 815
Data de inscriere : 16/09/2009
Varsta : 48
Localizare : Bocsa - jud. Caras-Severin

Vezi profilul utilizatorului http://www.traforaj.ro

Sus In jos

candelabru

Mesaj  gabyrafa la data de Vin Dec 03, 2010 10:54 am

cum as putea sa fac un candelabru cu 3 brate....daca aveti ceva modele, imi puteti arata?
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Diever la data de Vin Dec 03, 2010 9:03 pm

Le taiem cu laser (frate!) Laughing Pai, cum am zis, prindem mai multe bucati de placaj una peste alta prin diferite metode si le taiem simultan - numai cu masina, altfel e aproape imposibil.
Am gasit locuri in care era recomandata stiva asamblata cu cuisoare si suplimentata cu banda adeziva. Un alt avantaj al benzii adezive este ca adezivul lubrifiaza lama si reduce uzura lamei si arderea placajului. Nu am incercat inca.
Despre panze spirale ce pot sa zic - am incercat, nu am fost multumit de rezultat, am ramas la cele plate si, in aproape un an de cand am masina (si foarte putin timp liber ca s-o pun la lucru) m-am invatat cu ea si cu panzele, incat mentinerea pe linie nu mai necesita niciun efort constient, e ca respiratia. Plus avantajul esential - calitatea suprafetei taiate. O lama plata, rodata (nici noua, nici uzata) in placaj de esenta tare lasa suprafete care practic nu mai au nevoie de finisare.
@gabyrafa - ma deprima pesimismul tau. Nu prea tare. Smile
avatar
Diever

Mesaje : 394
Puncte : 443
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  gabyrafa la data de Sam Dec 04, 2010 10:35 am

mda stiu...da ma refer daca veti ceva model specific?
avatar
gabyrafa

Mesaje : 181
Puncte : 208
Data de inscriere : 30/11/2010
Varsta : 25
Localizare : Orastie- jud.Hunedoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Diever la data de Vin Iul 08, 2011 9:31 pm

Am mai incercat intre timp taiere multipla, si diferite modalitati de asamblare a pachetelor de placi. Cu cuie pare sa mearga, dar ma cam deranjeaza capetele cuielor pe partea superioara. Un rezultat bun l-am obtinut taind placi lacuite pe o parte (din fabrica), a necesitat pregatire suplimentara pentru ca la folosirea lamelor nepotrivite se poate ciobi adanc din stratul de lac. In final am asamblat piesele (lucrarea are 5 piese, fiecare cu dantelarie complicata) cate doua. Placajul are cam 6 mm grosime si e esenta tare, fag sau asa ceva, de prin anii '70, deci nu am vrut sa risc rateruri doar de dragul productivitatii. Asamblarea am facut-o cu adeziv, UHU si SuperGlue (separat, pentru teste) in cateva puncte din exteriorul modelului. Si a functionat, chiar mai bine decat ma asteptam - vreau sa spun ca si decupajele pe care le taiam ieseau lipite cate doua! Se pare ca taierea a "topit" putin lacul si a prins una de alta placile superficial, atat pe deseu cat si pe piesa. In felul asta am avut o stabilitate beton, cu cat taiam mai mult cu atat cele doua placi se tineau mai bine una de alta. Imi bateam capul daca le voi putea separa la final - nu s-au desprins nici dupa decuparea deseului exterior. Dar s-au deprins relativ usor cand am tras de ele, iar portiunea afectata de lipire pe contur este foarte mica, cateva zecimi de mm - mai mult un relief, ca o bavura. Am de gand sa mai incerc, pare o abordare buna.
avatar
Diever

Mesaje : 394
Puncte : 443
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Diever la data de Vin Dec 09, 2011 11:01 pm

Vin sarbatorile si merge productia de ornamente, ba chiar si (mult mai timid) ceva vanzare. Intre timp lucrurile au mai evoluat, si tehnica de asemenea:
- am taiat in pachet cu panze de 2/0, 1, 3, 5 si 7. Fretwork. Panze mai mari am folosit la materiale mai dure (placaj de fag sau mesteacan, 4 mm, 3 straturi). Nu e nicio problema.
- tehnica de taiere - am incercat sa elimin apasarea laterala asupra panzei la taierile in material foarte gros folosind laserul. Masina mea are un laser care proiecteaza o linie in planul lamei. Teoretic daca reusesti sa manevrezi materialul incat panza sa stea in laser tot timpul e OK. Practic insa doar partea de sus a panzei e in siguranta. In plus lumina laserului poate face dificila urmarirea desenului, asa ca am renuntat;
- noua metoda este legata de un alt mod de a impinge lama in material. Devierea de care vorbeam mai sus apare mai ales cand se taie curbe: impingi, lama se curbeaza, sus tai pe linie, jos - undeva in alta parte. Indiciul ca lucrurile o iau razna se vede la final, cand deseul nu vrea sa iasa decat intr-o directie. Se poate evita taind "in impulsuri". Tai vreo 5 mm, opresti apasarea, dai lama inapoi 1-2 mm, rotesti (daca esti pe o curba) si tai din nou 5 mm. Dupa vreo cateva ore devine la fel de instinctiv ca respiratia - ai vreme sa te gandesti la altceva cata vreme mainile si ochii se ocupa cu traforajul. La curbe stranse nu merge, acolo trebuie taiat cu apasare usoara si foarte lent. Apar niste usoare urme, ca niste segmente, dar nici pe departe bine delimitate. Se reduce uzura panzei (apuca sa se raceasca un pic), se elimina rumegusul, in general panza tine mai mult. Verificarea ca tai bine se face luand cu grija mainile de pe placaj (in timp ce masina taie). Daca panza antreneaza placajul tai inclinat. Daca placajul sta relativ linistit panza se misca liber in taietura practic perpendiculara.
- inaltator. Asta e o placa de PFL groasa de 20 de mm in care am taiat o fanta si i-am pus niste sipci ca sa se incadreze peste masa masinii. E un pic mai greu de lucrat din cauza inaltimii, dar se foloseste o parte din panza care are dintii intregi, mai rigida, mai indepartata de mijlocul panzei. Creste mult precizia taierii.
- asamblarea pachetului. Mai nou aplic modelul pe placaj, tai cu ceva spatiu imprejur, trasez conturul pe alte parti din placaj (facand deseori minuni de croire a materialului), le tai si pe acestea, le pun laolalta cu cateva menghine de atelier (din cele manuale, de 200 mm) si aplic pe mergine niste adeziv Moment Fix Express incat sa prinda bine pe muchii. Nu se consuma mult iar daca e aplicat ingrijit nu ajunge nici sub pachet sa se agate in masa, nici deasupra sa deranjeze la degete. Are nevoie de mai putin spatiu decat cuiele si e practic invizibil. Iar adezivul se intareste complet in cel mult 15 minute.
Dupa parerea mea am atins optimul Smile


Ultima editare efectuata de catre Diever in Mier Dec 14, 2011 9:37 am, editata de 1 ori
avatar
Diever

Mesaje : 394
Puncte : 443
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  adrian la data de Sam Dec 10, 2011 12:47 am

Diever; -Fain.Idea cu adeziv pe margine suna bine,dar straturi multe inseamna grosime mare si cu panze subtiri ai impresia ca stai pe loc.Am un singur argument contra taierii la pachet si anume ritmul vanzarii de lucrari traforate dicteaza ritmul de taiere,deci nu merita sa tai mai multe odata ,oricum nu se prea cumpara lol!
Am incercat sa vand lucrari marunte la strandul de la noi ,azi vara ,asa de bine a mers ca nu mai incerc niciodata,avem o piata ciudata,salbatica si saraca.
Fii atent,poveste. Personalizam tricouri,puteam pune pe ele orice ne trecea prin cap,incercam ,tot timpul ,sa deducem ce ar trece.Unul din modele,un semn de intrebare mai ciudat ,se vindea destul de bine.Ne suna tipul de la Guess who -'' imi pare rau dar acesta este simbolul meu ,brandul meu ,va rog sa nu mai vindeti nimic cu acest simbol'' .Nu am mai vandut...si treceau atat de bine.Sau -''nu-mi faci vreo zece tricouri cu emblema Adidas si vreo 20 cu Nike?'' ...tunuri,inselatorii ,asa stau lucrurile.Desigur n-am mai avut de lucru,dar avem coloana vertebrala.
Parerea mea este ca ,pentru segmentul foarte ingust de piata care ar cumpara ceva traforat,nu are rost sa faci maruntisuri.Mai bine fa lucrari mari elaborate,cum face Dan si intri in alta categorie ,rar da bine.Preferabil sa fii un artist sarac decat ciubucar marunt lol!
avatar
adrian

Mesaje : 634
Puncte : 871
Data de inscriere : 21/09/2009
Varsta : 54
Localizare : Satu Mare

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Diever la data de Sam Dec 10, 2011 10:35 am

Mda - tocmai vin de la Mall-ul din Timisoara unde pe culoar stau tot felul de intreprinzatori cu produse lucrate manual. Lumanari, sapunuri artizanale, bijuterii si altele. Iar oamenii... stau. Lumea trece, se uita si trece mai departe. Arta de a face varice...
O prietena mi-a luat o cutie cu vreo zece ornamente de pom sa incerce sa le vanda la serviciu. IN DOMENIUL BANCAR!!! Daca acolo nu mai sunt bani atunci unde sunt? Azi mi-a adus inapoi ce nu s-a vandut. Stii cate s-au vandut? ZERO!!! Le-am numarat. De doua ori Smile.
Taierea in pachet e singura modalitate la care ma pot gandi de a putea vinde ceea ce lucrez. La un prapadit de clopotel - are 2 piese si dantela destula - tai 4 ore. Baga lama-scoate lama ia o buna parte din timp. Atunci prefer sa tai pachet de 3 - nu cresc viteza de 3 ori, dar de 2 tot o cresc. Daca tai una singura si ma uit cat timp consum trag concluzia ca decat sa vand piesa pe bani de seminte mai bine stau in casa cu familia, sau citesc. Impartit la 3 mai iese ceva (o exceptie e o piesa la care am lucrat cam 9 ore Shocked . Nici nu-mi trece prin cap sa le vand). Iar in lemn moale, ca placajul de plop de la Brithouse luat ultima data (sa-mi traiasca soacra si ideea ei pentru ziua mea onomastica) merge ca in unt. Doar de la 4 straturi incepe sa se simta nevoia de lama mai mare, dar la ce dantela e acolo nu prea e posibil. Trebuie sa revin cu niste poze, altfel suna de parca povesteste ala in piata "da' ala negru de respira greu... era ta'su, ma!".
Inca o constatare potential utila, n-am scris-o mai sus ca iesea postul prea scurt Smile. M-am convins ca-i o idee buna sa tai pe contur cu piesa in dreapta lamei si deseul in stanga. Precis exista o explicatie, dar mie inca imi scapa - taiam fara o regula si ma trezeam ca nu pot taia raze prea mici, lama isi gasea singura o raza mai mare (se torsiona) si-mi strica si modelul, si cheful. Taind asa cum zic pot sa intorc aproape pe loc, unele colturi nu trebuie sa le mai retusez dupa cate o decupare. Bun de stiut. Merge la lame Ultra, cu altele inca n-am incercat.
avatar
Diever

Mesaje : 394
Puncte : 443
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  th3mentor la data de Dum Dec 11, 2011 3:12 am

Eu anul trecut, am participat la un targ de craciun, in Arad, si bineinteles, a fost un esec total. Toata lumea zicea ca sunt frumoase lucrarile, dar nu le cumpara nimeni. Am vandut de vreo 250 de lei, in ideea in care doar standul m-a costat 600, nu mai pun la socoteala material, munca, etc.

Am trecut in on-line, si sincer, a inceput sa merga bine vanzarea. Am comenzi de decoratiuni de craciun, semne de carte (Adrian v-a spune ca asta e ciubucareala Smile ) si spre supriza mea, am comanda pt 1 turn Eiffel, la un pret mai mult decat rezonabil, si de o macheta de casuta. Faza este ca din lucrarie mici imi scot banii de materiale pentru lucrarile mari, din care imi scot profitul. Vreau sa fac mai mult, am vorbit cu cateva cunostinte pe care le am prin tari straine, sa le trimit cateva lucrari, sa vada daca nu se pot vinde acolo. Poate germanii stiu sa aprecieze mai bine acest fel de lurari.

Ideea de taiere in stiva, mie personal nu imi place. Cand tai ceva, indiferent ca e ceva foarte simplu sau ceva foarte complex, eu traiesc fiecare miscare a fierastraului. Taind in stiva, pierzi apropierea asta fata de lucrarea pe care o faci, fata de materialul pe care il tai. Sper ca nu suna prea ciudat. Smile

Atat.
avatar
th3mentor

Mesaje : 82
Puncte : 110
Data de inscriere : 31/05/2010
Varsta : 35
Localizare : Arad

Vezi profilul utilizatorului http://traforaj.wordpress.com

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  adrian la data de Dum Dec 11, 2011 11:05 am

th3mentor;-am numit-o ciubucareala marunta ,de suparat, ca n-a mers.Nu stiu cum altfel sa-i spun.Nu as vrea sa jignesc pe cineva,pentru nimic in lume,mai ales ca si eu mai fac lucrari marunte.
avatar
adrian

Mesaje : 634
Puncte : 871
Data de inscriere : 21/09/2009
Varsta : 54
Localizare : Satu Mare

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  adrian la data de Dum Dec 11, 2011 11:10 am

Diever ;-si eu tai cu desenul in dreapta,am crezut ca-i doar o preferinta de a mea.Baietii cu experienta,pe forumuri ,zic despre panze ca, in general, trag spre stanga.Poate asta-i motivul.
avatar
adrian

Mesaje : 634
Puncte : 871
Data de inscriere : 21/09/2009
Varsta : 54
Localizare : Satu Mare

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  th3mentor la data de Dum Dec 11, 2011 11:33 am

adrian a scris:th3mentor;-am numit-o ciubucareala marunta ,de suparat, ca n-a mers.Nu stiu cum altfel sa-i spun.Nu as vrea sa jignesc pe cineva,pentru nimic in lume,mai ales ca si eu mai fac lucrari marunte.

Stai linistit, nu ai suparat pe nimeni Smile
avatar
th3mentor

Mesaje : 82
Puncte : 110
Data de inscriere : 31/05/2010
Varsta : 35
Localizare : Arad

Vezi profilul utilizatorului http://traforaj.wordpress.com

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Diever la data de Mier Dec 14, 2011 9:33 am

Motivul pentru care panzele trag in lateral e veridic si explicat, dar pentru rotire inca nu am o explicatie asemanatoare, de asta voi proceda empiric. Ma bucur ca pot sa-mi impartasesc experientele, in felul asta, poate, cineva n-o sa invete numai din greselile proprii.
Th3mentor, mai am si eu elanuri poetice, dar cu timpul am probleme serioase. Una din ele este un fel de accelerare hardware, cum se zice la placile video HD, faptul ca nu percep timpul la fel ca persoanele din jurul meu. Asta e rezultatul unei boli nasoale din copilarie, de care unii mor, iar altii raman asa... ca mine Smile. Daca tai cu masina cateva zeci de metri liniari de taietura fretwork si ma apuc sa traiesc fiecare miscare a lamei ajung bicentenar pe la finalul taierii. Very Happy Poate suna ciudat sau exagerat, si nu doresc nimanui sa ajunga in situatia de a verifica ce spun... nici nu vreau sa spun mai mult, ca intram in paranormal, si forumul n-are sectiune pentru asa ceva, deci sa simulam ca suntem mai departe... normali.
Taierea in stiva nici nu se preteaza la orice lucrare. Dar la lucrari din mai multe piese identice poate fi foarte utila pentru uniformitate. Iar daca vrem sa vindem ce lucram... e momentul sa ne facem niste calcule complet lipsite de poezie, referitor la cum putem compensa cu niste amarati de bani timpul pe care traforajul ni-l rapeste familiei. Taierea in stiva nu scade acest timp - il creste putin - dar poate scadea pretul per bucata pana la pragul psihologic cand... se cumpara. Si atunci putem zice ca vindem, nu ca limitam pierderile.
avatar
Diever

Mesaje : 394
Puncte : 443
Data de inscriere : 19/11/2009
Varsta : 46
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Sapte dintr-o lovitura

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum